ZOMERVAKANTIE - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu ZOMERVAKANTIE - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu

ZOMERVAKANTIE

Door: sophieschermervoest

Blijf op de hoogte en volg Sophie

30 December 2011 | Brazilië, Frutal

Lieve allemaal!

Als eerst hoop ik dat iedereen een fijne kerst heb gehad!
Verder kreeg ik al een mailtje van waarbenjij.nu of ik op een onbewoond eiland was beland, omdat ik al zo lang niets geschreven had..

Daar gaat nu verandering in komen en heb de tijd gevonden om mijn blog weer bij te werken en jullie allemaal op de hoogte te brengen!

Na mijn laatste verslag ging ik bijna wisselen van families.. Die laatste week was erg leuk! nog veel dingen met de familie gedaan en vooral de laatste avond was echt een topafsluiter van een toptijd bij een topfamilie :D. Zondag 4 december ging ik wisselen van families, waar toch wel een paar tranen vielen bij het afscheid..

Mijn nieuwe papa Rodrigo en zusje Luna haalden me op. We gingen naar huis, zetten mijn koffers neer en we gingen alweer reizen! We gingen naar Rio Preto om een familie/stad te bezoeken en 's avonds mijn moeder Cristina op te halen van het vliegveld, die een examen voor haar studie moest maken in Rio de Janeiro. In de middag zijn we naar een grote shopping mall geweest en de wedstrijd van Corinthians moest natuurlijk gekeken worden! Jaja CORINTHIANS CHAMPEÃOOO, haha die dag was het gekke huis in Brazilië. 's Avonds zijn we met z'n allen uiteten geweest en veel gekletst. Een betere eerste dag kon ik me niet wensen!

Die week heb ik ook mijn Braziliaanse ID in Uberaba opgehaald (is trouwens veeel mooier dan de Nederlandse ;)). Ook ben ik met mijn moeder en zusje naar de salon geweest. Die voelde ik echt een prinsesje; pedicure, manicure, benen waxen, wenkbrauwen epileren, 5 shampoo in mijn haar.. Op een gegeven moment waren er 3 mensen te gelijk met me bezig haha. Ook komt er elke week een masseuse in huis, dus als kers op de taart kreeg ik ook nog een heerlijke massage! Mijn moeder vertelde dat ze dit elke 2 weken doet, ik dus nu ook, ik mag zeker niet klagen!

Verder moest ik alweer binnen een paar dagen mijn tas gaan pakken, want ik zou weer een weekje naar São Carlos gaan om Caroline te bezoeken! Die week bestond vooral weer uit veel leuke dingen; ik heb weer gefietst in 5 maanden, was echt weer leuk om te doen! Manicure, zwemmen, Hollands eten gemaakt, winkelen, afspreken met de andere uitwisselingsstudenten en natuurlijk mag uitgaan in Brazilië niet ontbreken ;) Het was weer een erg gezellige week!

Daarna was ik 2 dagen thuis waarin ik vooral veel heb geslapen, gezond, gezwommen, kleren wassen, want ik moest mijn koffer alweer pakken! 17 december zijn we met hond en al naar Goiânia gegaan om familie te bezoeken. Goiânia is een stad met 2 miljoen inwoners. Dat kon je wel merken zeg; wat een verkeer! Het is wel een hele mooie stad met mooie huizen, leuke markjes en grote shoppingmalls, die we natuurlijk bezocht hebben om de laatste dingetjes te kopen voor het strand! Verder hebben we die dagen veel familie bezocht. Ik geloof dat ik wel 50 nieuwe familieleden heb ontmoet!

Die dinsdag was het eindelijk zover: Joao Pessoa!!!
We kwamen aan en kon het niet laten om meteen een duik in de zee te nemen, heerlijk! Met verse garnalen en water uit de kokosnoot kon de vakantie beginnen :)
In die week zijn we sowieso natuurlijk veel naar het strand geweest, het ene strand was nog mooier dan de andere! De zon is er natuurlijk erg sterk, dus moest ik me om het uur in smeren met factor 80!!! ik wist niet eens dat die factor bestond haha. En geloof het of niet, het is me nog steeds gelukt om te verbranden de eerste dag...

Verder hebben we schildpadden reservaat bezocht, zijn we naar verschillende forten geweest, zijn we naar een grote markt gegaan waar ze alleen spullen maken handgemaakt en genoten van het heerlijke eten daar! Zalm, kreeft, krab, garnalen, alles was even lekker en was het een week geen bonen, rijst en vlees elke dag ;)
Ook ben ik elke dag 6 uur opgestaan om te gaan hardlopen met mijn moeder en tante op het strand, terwijl de zon langzaam opkwam. Dat was altijd echt een geluksmomentje!

Natuurlijk was kerst ook totaal anders dan normaal. Terwijl ik normaal met me moedertje op de bank met warme thee en een deken 'all you need is love' zat te kijken, lag ik nu op het strand te drinken uit een kokosnoot! Op kerstavond hebben we eerst met z'n allen zonsondergang gekeken, werd om 12 uur 's nachts het diner geserveerd en was er een band die gezellige muziek speelden. Ondanks dat het niet met mijn 'echte' familie was en ik ver van huis was, heb ik een superkerst gehad! Eentje die ik zeker niet snel vergeet!

Woensdag zijn we weer terug gegaan. Met z'n 4 op de achterbank en een hond tussen mijn benen, moet ik zeggen dat ik wel eens een comfortabele autorit heb gehad haha.. MAAR HET WAS EEN HELEMAAL WAARD! De vakantie was echt geweldig leuk en voel me al helemaal thuis in de familie :D


Ik ga nu mijn spullen pakken, want ga vanavond met een vriendinnetje mee naar Lago e Sol voor het weekend. Een park waar veel mensen een 2e huis hebben en waar veel vrienden dit weekend ook heen gaan! Daar ga ik oud & nieuw vieren! Het is de gewoonte dat iedereen hier in Brazilië in witte kleren het nieuwe jaar in gaat, dus ik heb ook een mooi wit jurkje gekocht! Ik ben benieuwd hoe het gaat worden :D

Mijn leven is wel erg vervelend op dit moment want....
Dan heb ik een paar dagen om de laatste dingen te regelen en is donderdag de grote dag: de NOORD-OOST reis! 30 dagen met 2 bussen en 100 uitwisselingsstudenten naar de mooie steden van Brazilië bezoeken :D. We gaan beginnen in Brasilia, waarna we vervolgens doorgaan naar onder andere Recife, Natal, Rio de Janeiro, Salvador en nog heel wat andere steden! Ik kan niet wachten en gaat vast ook een onvergetelijke reis worden! :D

Maar voor nu wil iedereen een heel gelukkig en gezond 2012 wensen!!

Hier de link voor de foto's van vakantie: https://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.2728806392704.129863.1633532211&type=1 ik heb nog geen tijd gehad om ze op picasa te zetten, maar volgens mij kan hier iedereen ze ook zien :D

De volgende keer zou ik ook wat uitgebreider over mijn familie vertellen, want deze familie verdient dat ook zeker!

Veel liefs en dikke kus

Sophie

  • 30 December 2011 - 17:36

    Sophie Schermer Voest:

    en wil ik iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes op mijn vorige blog! ECHT SUPER om te lezen

  • 30 December 2011 - 17:53

    Mama:

    Fijne jaarwisseling lief, dat het maar een superjaar voor je wordt!! Geniet van alle mooie, leuke, gelukkige, lieve momenten die je pad kruisen!! xx <3

  • 30 December 2011 - 17:58

    Mayella:

    Lieve lieve Soof,
    Echt weer een hele leuke blog :) ! Ik vond het ook heel erg leuk om laatst met je te Skypen toen je op het strand zat, zag er heeeel ververlend uit inderdaad hahaha. Voor je weggaat misschien nog even Skypen?! Ik ben nu in Pucón met m'n ouders! En Mevrouw Werner is opeens in Chili!!!!!!! Echt een hele rare en leuke verrassing, dus die gaan wij over een paar dagen zien! Ik mis je soooooof. LOVEU XXXX

  • 30 December 2011 - 18:31

    Sandra:

    Hee chickieee! :) ik zit je verhalen altijd te lezen met een dikke smile, vooral het stukje van zonnebrand factor 80, en dan nog steeds verbranden! :o haha het zou mij zo kunnen overkomen :p hier is het nog steeds koud, maar zonder sneeuw! Op een keer natte sneeuw na... Dus je begrijpt dat we lekker jaloers zijn op je heerlijke weer en tropische stranden ;) meid heel heel heel veel plezier nog en ik ben benieuwd naar je volgende blog en verhalen! Liefs

  • 30 December 2011 - 18:31

    Sandra:

    En natuurlijk nog fijne kerst en een heel fijn 2012 toegewenst! X

  • 30 December 2011 - 19:00

    Wil:

    Hoi Sophie, wat leuk om al jou verhalen te lezen. Van ons allemaal een hele fijne jaarwisseling en een super 2012!! xxx

  • 30 December 2011 - 20:01

    Tanya:

    Lieve Sophie, wat een superenthousiast verhaal weer! En wat een super tijd heb je daar. Geniet er maar lekker van! Ook wij hebben nu een oud en nieuw in de zon. Heel raar, maar wel erg leuk. En... Samen met Mayella.
    Liefs, tanya

  • 30 December 2011 - 21:00

    Theo Rotary:

    Nou die komt niet meer terug als ik dat allemaal lees! Wat een paradijs!
    Verwend? Gelukkig weet ik dat je met beide benen op de grond blijft staan. Onze Juanma heeft het bij je ouders ook heel goed naar zijn zin.
    Veel plezier met de Brazilie tour.
    Groeen Theo

  • 30 December 2011 - 21:28

    Jacintha:

    Uma pele bronzeada com vestido branco, wauw Phie, gostaria ver! Hee meisje, ja, aan de stranden van JP waan je je wel zo´n beetje in het paradijs, hè!? Ben heel benieuwd wat je van de steden gaat vinden die je gaat zien. Fijn dat je je ook in deze familie thuisvoelt! Die tweewekelijkse massage...., sjonge! Lijkt mij ook helemaal niet gek. Rond 6 -15 januari zou je Anna nog tegen kunnen komen in Recife of Olinda, haha, dat zou wat zijn! Alvast een super 2012 gewenst, met onvergetelijk mooie belevenissen! Abraços!

  • 31 December 2011 - 16:42

    Leontien:

    Wat fijn dat je het ook weer zo getroffen hebt met je tweede familie.
    We wensen je een gezellige jaarwisseling en een gezond en mooi 2012!
    Geniet van de prachtige reis die je gaat maken.

  • 31 December 2011 - 17:19

    Ferdi En Nelleke:

    Lieve Sophie,

    Nou wat een prachtige verhalen tot nu toe. Merk dat je het echt enorm naar je zin heb. Ook de manier van Kerst en Oud en Nieuw vieren, helemaal anders en om niet meer te vergeten.

    Wij wensen je een heel fijne jaarwisseling en een fantastisch 2012. Met de grote reis voor de boeg kan dat jaar al niet meer stuk.

    Veel liefs van Ferdi, Nelleke, Jules en Stan.

  • 01 Januari 2012 - 11:36

    Rob (vader Koen):

    Hallo Sophie,

    Ik ben ook ooit in Brazilie geweest in december, en vond het ook best onwerkelijk om Santa met zijn witte baard te zien bij + 30 Graden!

    Jullie (Jij, Koen etc) zijn echte bofkonten dit jaar, en maken ook optimaal gebruik van de kansen en mogelijkheden die jullie krijgen. Dit zou iedereen wel willen lijkt me.

    Heel veel plezier met je Brasil Tour en nog een hele leuke tijd op het zuidelijk halfrond.

  • 01 Januari 2012 - 18:24

    Lieneke:

    Lieve Sophie,
    Wat een geweldig leventje heb jij daar in Brazilie! en wat fijn dat je nieuwe gastgezin ook weer zo hartelijk is.
    Ik wens jou ook een heel gelukkig 2012!

    liefs Lieneke

  • 03 Januari 2012 - 06:09

    Sexy Jimmy:

    Goed leven zeg soph!!!!! Klinkt goed! Dikke kussen uit amerika! Wendel Vul hier je naam in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Frutal

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

março e o viagem com minha mae

01 Maart 2012

I LOVE LIFE

04 Februari 2012

DROOMREIS

30 December 2011

ZOMERVAKANTIE

29 November 2011

terugblik na 4 maanden!
Sophie

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 34154

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 31 Mei 2012

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Landen bezocht: