I LOVE LIFE - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu I LOVE LIFE - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu

I LOVE LIFE

Door: sophieschermervoest

Blijf op de hoogte en volg Sophie

01 Maart 2012 | Brazilië, Frutal

Olà meus queridos,

Daar zit ik dan, 7 maanden al hier in Brazilië met nog maar minder dan 4 maanden te gaan.. Aan de ene kant lijkt het nog zoveel tijd, maar aan de andere kant is het zoooo weinig als ik kijk hoe snel de andere maanden voorbij zijn GEVLOGEN!
Ik ga er nu maar weer eens goed voor zitten om jullie weer een kijkje in mijn Braziliaanse leventje te geven.

Ik was gebleven na de reis. Na 2 maanden alleen maar reizen. Kortom de meest fantantastische tijd van je leven hebben en daarna weer gewoon op school zitten, was wel even wennen. Ik miste alles en iedereen van de reis, mijn gezondheid was zwak en ontving ik een mailtje van het reisbureau dat ik nu toch echt mijn vliegticket terug naar Nederland moest boeken... Ik kwam weer in de realiteit en daar heb ik het wel even moeilijk mee gehad! Zeker omdat ik mijn leven hier ook echt leef alsof ik hier leef en dan weer op de feiten werd gedrukt, dat mijn leven niet voor altijd zo zou zijn en ik natuurlijk ook nog een heel leven in Nederland heb. Ik begon weer aan Nederlandse dingen te denken en miste mijn familie en vrienden meer dan dan anders. Maar gelukkig duurde het maar voor kort en zal ik nu vertellen over 'my wonderful life here in Brasil'!

De eerste 2 weken heb ik vooral wat rustiger aan gedaan, omdat ik vooral helemaal uitgeput was van de reis. Natuurlijk veel geskypet, familie bezocht, naar boerderijen gegaan, al mijn Braziliaanse vrienden weer gezien, massage, manicure, sportschool en vooral veeeeel bijgeslapen. Dat was ook wel nodig, want voordat ik het wist was het alweer CARNAVAL! En ja, als je aan Brazilië denkt dan denk je natuurlijk gelijk aan carnaval! Voor mij was het dit jaar geen carnaval in Rio, Salvador of São Paulo, maar in een stadje hier dichtbij met al mijn Braziliaanse vrienden en Randi kwam me vergezellen met carnaval.

Als je aan carnaval denkt, denk je aan die grote parades, met de mooiste kostuums, Braziliaanse lijven en natuurlijk SAMBA! In het binnenland van Brazilië zien ze carnaval vooral als 5 dagen nog even helemaal los gaan, feesten, dansen, drinken, zoenen (jaja, het is zelfs zo erg dat Valentijnsdag hier niet op 14 februari, maar op 12 juni is. Omdat iedereen vrijgezel wil zijn op carnaval!) en na carnaval begint het normale leven pas echt weer. Mijn carnaval was zeker ook meer dan geslaagd en zal het zeker niet snel vergeten haha. Jammer dat carnaval maar een keer per jaar is...

Na carnaval had ik nog 2 dagen normaal school en toen stond het volgende reisje alweer op de planning! Mijn moeder moest het vliegtuig pakken in Uberlândia om een examen te maken in Belo Horizonte. Dat was voor mij de gelegenheid om mijn Amerikaanse vriend (uitwisselingsstudent) te bezoeken en bij zijn familie te blijven dat weekend. Zaterdagoverdag hebben we vooral veel gezwommen en gechilld met andere uitwisselingsstudenten. 's Avonds zijn we naar een grote club gegaan waar een beroemde DJ speelden en waar we een 1 uur voor in de rij hebben gestaan! Maar dan kreeg je ook wat, wat een gave avond was dat. Ook heb ik gemerkt, dat je als Nederlands meisje veel kan maken hier in Brazilië. Dus ging ik op naar het podium en vroeg ik of ik een foto met de DJ mocht maken en ja hoor: "Holandesa?" Vem ca, vem ca, en hup ik mocht het podium op haha. Stond ik daar op het podium met de DJ en een heel publiek voor me! Ik kreeg de koptelefoon op en mocht zelfs nog even proberen te draaien, maar helaas ik moet nog even oefenen om mijn DJ-skills perfect te krijgen haha.. De volgende dag zijn we de hele dag met oma, moeder en de 3 (zacht gezegd, aantrekkelijke) broers en natuurlijk Carl Uberlândia in gegaan en was het aan het einde van de middag alweer tijd om mijn moeder op te halen van het vliegveld. De gastmoeder van Carl wilde me niet meer laten gaan, omdat ze na 4 jongens het geweldig vond om nu een keer een meisje in huis te hebben haha. Ik heb weer genoten dat weekend en is al zeker dat ik er eind April alweer terug ga!

Deze week had ik weer gewoon school, wat ik nu ook echt leuk begin te vinden! In de klas is het nu echt gezellig, vooral omdat ik nu gewoon kan meepraten met iedereen, grapjes begrijp, zelf grapjes kan maken en iedereen me nu ook echt als één van hun ziet in de klas en niet als een buitenlandse die alles maar half begrijpt. Ook ga ik doordeweeks nog steeds naar de sportschool, waar ik het nog erg naar mijn zin heb. Leuke mensen, beste vrienden met de leraar en met mijn brasilian body gaat het de goede kant op. Ik heb al echt meer spier gekregen haha!

Met mijn familie gaat het ook allemaal nog helemaal super! Ze voelen nu ook echt als familie, ook al is het hier totaal anders dan mijn eerste familie.

Verder is het hier VOLOP zomer! Het word hier bijna elke dag tegen de 44 graden aan, dus 3x op een dag douchen is normaal hier. Als je even 5 minuten in de zon loopt ben je al helemaal bezweet..

Ook is het nu toch echt zeker dat ik terug kom naar Nederland (waarschijnlijk maar voor even..... GRAPJE!) en kom 27 juni om 11: 50 op Schiphol aan!
Er staan nog veel plannen en leuke dingen op het programma deze maanden en ga nog volop genieten van alles en iedereen hier!

Liefs Sophie

  • 01 Maart 2012 - 16:03

    Marijn:

    Hoi soof,

    wat leuk om het allemaal te lezen en ik ben blij dat je het daar zo leuk hebt.

    44! graden wooooww dan wil ik ook wel naar Brasilië:)

    XX, snel weer skypen!

  • 01 Maart 2012 - 16:07

    Petra:

    Ha Sophie, de tijd vliegt maar je geniet dan ook ten volle. Live life to the max!!
    En dan komt straks je eigenste moedertje nog.... Nog genoeg leuks in het verschiet en je zal zien zelfs in NL ga je het weer leuk vinden. Maar nu eerst nog genieten!!
    You go girl!!!
    XXXX petra

  • 01 Maart 2012 - 16:29

    Lieneke:

    Ha die Sophie,
    Wat een genot om je uitgebreide verhalen te lezen. Ik ben nog nooit in Brazilie geweest, maar het lijkt me een geweldig land. Als ik het zo lees, haal je het maximale uit deze superreis. Geniet nog maar volop van de komende 4 maanden!
    liefs Lieneke

  • 01 Maart 2012 - 16:35

    Theo Rotary:

    Weer alleen maar super verhalen om me jaloers te maken. Gelukkig nog 4 maandjes!

  • 01 Maart 2012 - 16:38

    Klaas:

    Wat leuk om weer zo'n mooi verhaal te lezen van mijn SUPERnichtje in Brazilië.
    Wat maak je toch veel mee. Knap hoor ,hoe je dat allemaal doet.
    ik ben helemaal trots op je!

  • 01 Maart 2012 - 21:36

    Jacintha:

    Olá Sophia, estou vendo que tudo continua sendo maravilhoso!!! Fico feliz, porque este Brasil não é nada menos do que te falei ;-). Agora entende que este pais sempre continuará de atraerte! Vai ser difícil sim, para se acostumar de novo á vida ´simples´ e sério aqui, mas vai dar certo. Como ama da vida, vai ser bom aqui também depois um tempinho! Desfruta dos quatro meses que tem. É muito bom que sua mãe vai passar umas semanas contigo também, para conhecer sua vida la! Ainda tem bastante tempo! Abraços!

  • 02 Maart 2012 - 14:16

    Papa:

    Je verslag vond ik weer superleuk om te lezen ! Fijn dat je nieuwe familie ook weer als 'thuis 'voelt. Juanma gaat zondag ook naar zijn nieuwe gastgezin. Dat zal ook voor ons weer anders zijn. Maar over 4 maanden ben jij er weer ! Geniet lekker van al het mooie dat Brazilië te bieden heeft !!

    Veel liefs, papa XXX


  • 03 Maart 2012 - 12:45

    Leontien:

    Ben wel benieuwd naar die Amerikaanse uitwisselingsstudent en die leuke Braziliaanse jongens die je ontmoet.
    De Hollandse boys kunnen daar natuurlijk nooit tegenop!
    Geniet nog maar lekker en wat heerlijk dat je moeder binnenkort langskomt.

  • 19 Maart 2012 - 16:24

    Eva :

    Heeey soof !
    Alles goed??
    Volgens mij wel ! je doet echt supeeeeeer chille dingen! ik wil zowiezo ook een keer daar heen! :)
    en inderdaad wat marijn zegt.. we moeten echt weer even skypen!

    daaaag xxxjes

  • 27 Maart 2012 - 16:52

    Murilo Guaycuru:

    Hi,
    I'll go to netherlands in august and I wanna talk with you more about it.
    I live in Mirassol, São Paulo - Brazil
    Thank you.

    my email: mu.guaycuru@hotmail.com

  • 13 April 2012 - 19:13

    Familie Van Leeuwen:

    Hoi Sophie,
    zo te lezen heb je het nog steeds heel goed naar je zin! geniet er van!
    Groetjes voor jou en Ada, van Frank en Linda, Iris, Eva en Jens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Frutal

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

março e o viagem com minha mae

01 Maart 2012

I LOVE LIFE

04 Februari 2012

DROOMREIS

30 December 2011

ZOMERVAKANTIE

29 November 2011

terugblik na 4 maanden!
Sophie

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 34162

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 31 Mei 2012

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Landen bezocht: