DROOMREIS - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu DROOMREIS - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu

DROOMREIS

Door: sophieschermervoest

Blijf op de hoogte en volg Sophie

04 Februari 2012 | Brazilië, Frutal

WAUW dat is het enige wat ik over de reis kan zeggen!
100 uitwisselingsstudenten uit 17 verschillende landen is de beste reiscombinatie die je je maar kan voorstellen.

Wat was dat super-overgeweldigend-onwijs- GAAF!! Defenitely the best month of my life and the highlight of my exchange!

Ik ben weer terug van de Noordoostreis met veel ervaringen, indrukken en vrienden rijker.

Ik weet niet hoe ik moet beginnen, dus geef ik eerst maar de hoogtepunten wat we in elke stad hebben gedaan!

Brasilia: we begonnen de reis in de hoofdstad. We verbleven in een mooi hotel, waar we de eerste dag de oriëntatie en de medische keuring hadden met de dokter die mee was (later daarover meer). De volgende dag hebben we een citytour door de stad gehad. Wat vooral bestond aan het bezoeken van allerlei belangrijke gebouwen. In de avond kregen we les in Forro, een populaire dans in Brazilië. Ik danste met een Mexicaan, waar ik erg geluk mee had. Want ja, verschil was er zeker in dansen tussen de Europeanen en de Latino's haha!

Lençois/Chapada Dianmantina: één van mijn favoriete steden! De eerste dag hebben we 4 uur een berg opgelopen, maar daarna had je toch een uitzicht.. WAUW, mooiste uitzicht wat ik ooit van me leven heb gezien! Toen we daar waren, was dat ook voor iedereen even een besef momentje, hoe gelukkig we mogen zijn dat we dit allemaal mogen meemaken. Verder hebben we die dagen veel gelopen, gezwommen, snorkelen & naturale glijbanen, watervallen bezocht. Ook hebben we daar een optreden van capoeira gehad en hebben we het natuurlijk zelf ook geprobeerd! Wat een gave sport/dans. Daarna hadden we een feest met live-reggae muzie! Ook was het hotel waar we gebleven 5!! sterren, dus daar hebben we ook goed gebruik van gemaakt: tot midden in de nacht met iedereen in het zwembad, heerlijke douches en het eten was DELICIA! Ook bestond de stad Lençois uit alleen maar gekleurde huisjes, met overal hippies en muziek op straat!

Maceio: het eerste strand waar heen gingen. Daar zijn we naar een zwembad gegaan midden in de zee, marktjes bezocht, forro show op het strand (waar we onze geleerde skills natuurlijk goed konden laten zien ;))
Natal: daar hebben we vooral veel tijd gehad om te genieten van het mooie strand daar, BUGGY RIDE: met een quad crossen door de mooie, witte duinen met de muziek keihard aan en feest op een prachtige locatie op het strand met alles erop en eraan.

Recife/Olinda: Citytour door Recife, een kindertehuis bezocht en daar cadeautjes gegeven, grootste shoppingmall van Brazilië bezocht (en geloof me: DIE IS GROOT!), ook hebben we daar de talentenshow gehad wat een erg groot succes was haha.

Porto de Galinhas & Praia do Forte: mooie stranden waar we een tussenstop maakten tijdens de busritten door.

SALVADOR: ook éen van mijn favoriete steden. Daar hebben we een schildpadden project bezocht, door het historische gedeelte van de stad gelopen waar ook de videoclip van Michael Jackson is opgenomen (they don't really care about us), een gave show met allerlei braziliaanse dansen (en mooie mannen ;)) en markten bezocht.

Porto Seguro: hotel lag aan het strand, dus daar hebben we ook goed gebruik van gemaakt, ook zijn we daar naar een onwijs gaaf feest op het strand geweest met ik denk wel 10.000 Brazilianen. Waar iedereen helemaal los ging op Axé (de muzieksoort van die stad). Ook hebben we daar een citytour gehad. Dit was de plaats waar de Portugezen voor het eerst aankwamen.
RIO DE JANEIRO: jaja, het woord alleen al zegt genoeg denk ik haha. Ook één van mijn favoriete steden. Daar hebben we het indrukwekkende Cristus beeld gezien, Pao de Açucar (waar je heel uitzicht hebt over heel de stad), favela-tour dat is denk ik een van de indrukwekkendste dingen van de reis: was onwijs interessant, Copacabana en Ipanema.

Angra dos Reis: daar hebben we een boottocht naar allerlei paradijselijke eilandjes gemaakt en geslapen op een onbewoond eiland met een hotel wat helemaal voor ons alleen was die avond! Daar hebben we ook het afscheidsfeest gehad!

Dit is in het kort wat het programma was, maar ik denk dat ik zoveel dingen nog ben vergeten.. Het komt erop neer dat het programma echt perfect was!
Maar als nog, de steden kunnen nog zo mooi zijn: als je reisgezelschap niet leuk is, is het toch anders.. Gelukkig heb ik daar onwijs geluk mee gehad. Ik heb vrienden voor het leven gemaakt! Een in speciaal: Randi uit Duitsland, daar heb ik van de eerste tot de laatste minuut alles meegedeeld. Ik weet zeker dat ik haar nog vaak ga zien :)

Maar sowieso, ik heb zoveel lol gehad. Ik stond op en ging naar bed met een glimlach van hier tot aan Nederland.
We hadden aan het begin van de reis een lijst gemaakt met alle dingen die we wilden doen en we hebben alles af kunnen strepen!
Maar ik heb nog zoveel andere dingen meegemaakt:
zonsondergang kijken deden we vaak met iedereen op het strand
's ochtends vroeg op te staan om te gaan hardlopen met zonsopgang
zwemmen in ondergoed in Copacabana,
de kleinste Braziliaanse bikini's gepast,
doen alsof je ziek was zodat je weer naar de knappe dokter kon (die uiteindelijk naar huis werd gestuurd, omdat hij 5 Braziliaanse meisjes op een feest had gezoend haha!),
de beroemste artiest van Noorwegen tegen het lijf lopen (ooit gehoord van Aha?!)
sterren kijken met je vrienden midden in de nacht (en 3 vallende sterren zien!)
geld verdienen met je eigen capoeirashow op straat in Salvador
de grootste lol hebben in de bus (in totaal 10 dagen lang..)
in elk hotel altijd met kleren en al het zwembad in gegooid worden
verkozen worden tot de uitwisselingsstudent die het lekkerst ruikt en in de top 3 van het meest sympathiek/spontaan
elke dag maximaal 5 uur slaap
bruin worden zonder dat je verbrand
een liedje in Taiwanees (bijna) helemaal uit je hoofd kennen
de beste gesprekken gehad
en vooral de vriendsschappen die over heel de wereld heb gemaakt, is toch wel een van de beste dingen van de trip!

Ik heb lang en hard voor deze reis gespaard, maar het was elke reaal/cent waard! Deze reis heeft zeker grote impact op mezelf gemaakt en vergeet ik me hele leven nooit meer!

Ook wil ik ook graag nog een keer de Rotary Nederland & Voorschoten/Leidschendam bedanken VOOR ALLES! Ik besef maar al te goed, hoe blij ik moet zijn met alles wat ik mee kan maken. En wat jullie allemaal voor mij hebben gedaan!

Ook natuurlijk al mijn lieve vrienden, vriendinnetjes, familie en kennissen voor de vele berichtjes, mailtjes, kaartjes en reacties op mijn blog! ECHT SUPER, doet me altijd weer goed om iets van jullie te horen :D Ik mis jullie allemaal, maar als ik eerlijk ben moet ik er nu nog even niet aan denken om naar huis te gaan haha.

Ik ga me nu klaarmaken om naar een verjaardag van een vriendinnetje te gaan en iedereen na een lange tijd weer te zien! Morgen lunchen bij mijn lieve eerste gastfamilie en maandag weer naar school.. Ben benieuwd hoe dat weer gaat zijn haha!

Hier is de link van de foto's op mijn Facebook, ik heb nog geen tijd gehad om ze op picasa te zetten.. Dat komt later!
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2979407977587.134869.1633532211&type=3

Veel liefs en dikke kus,
Sophie

  • 04 Februari 2012 - 18:09

    Mama:

    Wat een leuke enthousiaste blog. Het genieten straalde al van je foto's af maar wordt met deze blog nog eens extra bevestigd. Super lief, al mis ik je ontzettend, blijf maar lekker genieten van het leventje daar!! xx

  • 04 Februari 2012 - 18:14

    Mayella:

    Lieve lieve lieve Soof,
    Het verhaal klinkt echt net zo leuk als op skype!!!!! Je hebt echt zulke gaafe dingen meegemaakt, het klinkt echt allemaal helemaal geweldig!
    Dit hou je sowiezo je hele leven bij je. Geweldigeeeee ervaring !!!!!

    Te quiero mi amorrrrrr xxxxxx

  • 04 Februari 2012 - 18:47

    Jacintha:

    Wauw Sophie, het was nog veel leuker dan leuk dus! Ik kan het niet laten om hevig te glimlachen bij je enthousiasme, en je snapt wel dat ik het aardig eens kan zijn bij je favorieten! Maar, er valt nog meer te zien ;-). Bijv. Iguaçu gaat echt wel bij je top tien horen: dat is geen stad, maar wel een van de hoogtepunten! Anna is nu bij Gildo´s familie in Salvador, leuk he! Veel liefs e até mais.

  • 04 Februari 2012 - 19:41

    Theo Rotary:

    In je super Brazilie tour verhaal beleef ik je gelukkige gevoel wat je zo vol enthousiasme uitdraagt. Wat moet dit een fantastisch ervaring voor je zijn geweest. Blijf het vast houden zou ik zeggen en veel komend sukses met de komende maanden.
    Theo van der Steege

  • 04 Februari 2012 - 20:46

    Leontien:

    Wat een voorrecht om dit allemaal mee te kunnen maken. De groep bofte met zo'n vrolijke, onvermoeibare, gezellige reisgenote.
    Je enthousiasme spat van mijn computerscherm af!
    Blijf genieten de komende tijd!

  • 05 Februari 2012 - 11:01

    Papa:

    Lieve Sophie

    Weer een super leuke blog. En... nu kan je weer de draad oppakken bij je lieve familie en vrienden in Frutal. En 'aftellen' tot eind maart wanneer mama bij je langs komt !
    xxx papa

    PS die Noorse zanger van AHA waarmee je op de foto staat heet Morten Harket en is beroemd geworden met het nummer (en videoclip !): Take on me

  • 05 Februari 2012 - 20:08

    Karin:

    Ha Sophie,

    wat een gezellig blog! leuk om alles te lezen. Op FB heb ik ook al heel wat foto's voorbij zien komen.
    Jij braziliaanse bikini's passen en wij sneeuwballen gooien. Volgens mij doen wij wat verkeerd ;-(

  • 05 Februari 2012 - 20:33

    Maarten:

    Wat een geweldige reis! Als ik jouw blog lees lijkt het alsof je in een rollercoaster zit. Ik kan mij goed voorstellen dat de ervaringen en de vriendschappen die je hieraan overhoudt lang bij je zullen blijven. Geniet lekker verder in alweer de tweede helft van je ontdekkingsreis!

  • 06 Februari 2012 - 19:53

    Paula Werner:

    Wat een leuke enthousiaste verhalen, Sophie, wat geweldig dat het een echte droomreis is geworden ! Geniet nog maar lekker van je tijd daar en van het contact met al je nieuwe vrienden.
    Hier is het al een week ijskoud, min 10 tot min 6 en de elfstedentocht komt er misschien aan. Wees maar blij dat je in de warmte zit ! Groetjes !!


  • 08 Februari 2012 - 12:17

    Rotary Henk:

    wat een mooi verslag en wat zullen er vrienden en vriendinnen jaloers zijn! Ik ook. En dan te weten dat je nog lang niet naar huis hoeft! groet en liefs uit een koud Nederland

  • 08 Februari 2012 - 14:40

    Frank Schermer Voest:

    Hi Sophie,

    Wat een prachtige reis hebben jullie
    gemaakt. Ik krijg er helemaal zin in! Nu
    weer het dagelijkse leven in dat zal
    niet meevallen.

    Heel veel liefs van Frank Rein en Lodewijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Frutal

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

março e o viagem com minha mae

01 Maart 2012

I LOVE LIFE

04 Februari 2012

DROOMREIS

30 December 2011

ZOMERVAKANTIE

29 November 2011

terugblik na 4 maanden!
Sophie

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 34160

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 31 Mei 2012

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Landen bezocht: