AAAANGEKOMEN! - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu AAAANGEKOMEN! - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu

AAAANGEKOMEN!

Door: sophieschermervoest

Blijf op de hoogte en volg Sophie

30 Juli 2011 | Brazilië, Frutal

Lieve allemaal,
Hier is dan officieel mijn eerste blog uit Brazilie, wat dus betekent dat ik goed ben geland!! Ik vertel later meer over de reis, want eerst wil ik iedereen nogmaals duizendmaal bedanken voor alle berichtjes, smsjes, telefoontjes, kaartjes, cadeautjes ik heb gekregen. ECHT SUPER. Daardoor krijg ik weer meer motivatie voor om zoveel mogelijk uit mijn jaar Brazilië te halen en deed het me goed dat iedereen zo met me meeleeft!

De afgelopen week stond eigenlijk alleen maar in het teken van de laatste dingen regelen/kopen, tas pakken, leuke dingen doen en afscheid nemen van vrienden en familie. en toen was eindelijk de GROTE dag! Die nacht bleef Sarah (vriendinnetje) bij mij slapen en toen besefte ik wel echt dat het nu echt gaat gebeuren en veel slaap was er ook niet echt van gekomen door alle zenuwen en spanningen. Ik moest 's ochtends om 5 uur opstaan, om vervolgens half 7 op Schiphol te staan om in te checken. Langzaam kwam het afscheidscomité aan op Schiphol en wat was ik blij met de grote opkomst! Veel vrienden en vriendinnetjes, de buurtjes, een paar leden van de Rotary en natuurlijk mijn familie:) was echt fijn dat iedereen er was! Toen werd toch tijd om afscheid te nemen, dat was wel even moeilijk en heb dan ook een paar traantjes gelaten. Na iedereen een dikke knuffel gegevan te hebben, ging ik de douane door en kon het GROTE AVONTUUR beginnen.

We hadden een uurtje vertraging, maar eenmaal in het vliegtuig vermaakte ik me wel met dat tv'tje wat je voor je hebt: Gooische Vrouwen, spelletjes om Portugees te leren en veel muziek! Ook zat ik naast Caroline (de andere uitwisselingsstudent) en een Frans meisje die in Sao Paulo gaat studeren. en trouwens had eten was serieus nog lekker ook. Toen we bijna gingen landen had je echt een superuitzicht over Sao Paulo, WAT EEN GROTE STAD!

De vlucht duurde 12uur dus toen ik het vliegtuig uitkwam was ik echt wel een beetje gaar! Ik merkte wel meteen dat ik ergens anders was, waaaaat een hitte! Toen we het vliegtuig uitkwamen hadden we geen idee waar heen moesten, maar gelukkig biedde een steward aan om even mee te lopen en mochten we de immigratiedienst meteen door terwijl er een superlange rij stond. Dat was mooi meegenomen! Toen we de deuren uitkwamen, stonden de ouders van Caroline haar al op te wachten en waren ze zo lief om mij nog even op weg te helpen met de bus. Helaas zou het nog een tijdje duren voordat de bus kwam en had ik maar 40 minuten om het vliegtuig te halen!! Maar wonder boven wonder was dat gelukt en was het ondertussen half 2 Nederlandse tijd.

Ik heb de hele vliegreis als een blok geslapen en werd pas weer wakker toen we uit konden stappen haha. Ik liep het vliegveld binnen, pakte mijn koffers en stond er een comité van ongeveer 15 mensen mij op te wachten, mijn hele eerste familie, de president van de club en zijn vrouw, mijn counselor en zijn vrouw en mijn tweede gastvader was er ook al bij:). Het was een erg warm welkom en werd ik door David (mijn counselor) door iedereen geknuffeld en voorgesteld. Ik had ook al meteen mijn eerste cadeautje gekregen: een Braziliaanse vlag! Toen we naar buiten gingen liepen we naar de telefooncel, zodat ik even aan het thuisfront kon laten weten dat ik goed geland was! Buitennhebben we buiten daarna nog wat foto's gemaakt. Ze hadden een groot busje met z'n allen gehuurd, dus dat was erg gezellig en de rit naar Frutal duurde ongeveer anderhalf uur. WAT WAS IK MOE het was ongeveer half 6 Nederlandse tijd, gelukkig kon ik gelijk gaan slapen en ben rond 6 uur Nederlandse tijd (1uur Braziliaanse tijd) gewekt om te gaan eten. Rijst, bonen en vlees met guarana (het nationale drankje) haha wel even wat anders dan in Nederland, maar ik vond het wel echt lekker! Dus daar kan ik wel aan gaan wennen!

Daarna alle cadeautjes gegeven waar ze me errrrrrg blij mee waren gelukkig en ze vonden de drop en de stroopwafels erg lekker!! Net heb ik een rondleiding door het huis gemaakt en het is serieus nog VEEL groter dan op de foto's, ik heb mijn eigen kamer MET badkamer met douche en al en uitzicht op het zwembad met palmbomen daarnaast :) ook hebben ze een best groot voetbalveldje, sauna, kippen EN fruitbomen!! Later zal ik van elk deel van het huis wat foto's maken!

Nu ga ik er maar even een eind aan maken, want ik ga maar even me spullen inruimen en later gaan we naar een feestje van de Rotary met allemaal mensen van mijn leeftijd en in de avond gaan we naar met de vriendinnen van Mayara en de familie naar een festival met Braziliaanse muziek! Dus ik ben benieeeeeuwd.

Ah wat ben ik blij dat ik er ein-de-lijk ben, maar gisteren in mijn bedje kwam wel even het besef dat een jaar natuurlijk echt lang is, IK GA JULLIE MISSEN! Maar hoe lief ze hier allemaal voor me zijn, maakt veel goed! Ik heb er echt vertrouwen in dat alles goed gaat komen, ik voel me goed en heb alweer wat bijgeslapen! Ik hou jullie zeker op de hoogte over mijn avonturen aan de andere kant van de wereld!

Abraços e beijos

LIEFS Sophie

  • 30 Juli 2011 - 17:47

    Papa En Mama:

    Jeetje lief, het is al allemaal wat. Wat een reis! en fijn dat je eerste indrukken al zo goed zijn. Het gaat zeker goed komen! Fijn je net even gesproken te hebben. Het klinkt goed allemaal. Veel plezier vanavond en we horen snel weer wat van je!
    heel veel huggies vanuit Leiden, papa, mama en Sijmen, xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 Juli 2011 - 17:51

    Eline:

    Lieve Soof,
    Ik ben blij dat je veilig bent aangekomen en dat je het nu al naar je zin hebt! Ik ben erg benieuwd naar dat mooie grote huis waarin je nu woont en naar al de leuke en nieuwe dingen die je meegemaakt hebt en nog gaat meemaken. Veel plezier & ik spreek je snel!
    Liefs,
    Eline

  • 30 Juli 2011 - 18:06

    Marlouke:

    Hoi Sophie,
    Wat leuk om dit allemaal te lezen!!
    Fijn dat alles zo lekker gaat, we hebben aan je gedacht.
    Je krijgt de groetjes van ons allemaal, en ik hoop snel foto's van je nieuwe omgeving te zien.

    Liefs
    Marlouke

  • 30 Juli 2011 - 18:23

    Hans En Jiska:

    Hi Sophie,
    Nou we hebben wel aan je gedacht hoor de afgelopen dagen. Super spannend allemaal. Fijn te horen dat je goed bent aangekomen en dat je lekker ingeburgerd begint te raken. Heel veel plezier en we zullen je belevenissen volgen. Ook veel groeten van Ninthe en Tobias.
    Groet, Hans en Jiska

  • 30 Juli 2011 - 20:06

    Theo Van Der Steege:

    Hè,hè dat was een geweldig goed verhaal met al die eerste indrukken over land en gastgezin. Je klinkt erg enthousiast. Houen zo. Maar er zal nog wel meer op je af komen.
    Eigenlijk ben ik wel jaloers op je. Lekker warm land, zwembad, lekker eten, hartelijke mensen enz.
    Nou ik ga de andere leden informeren dat je veilig bent geland en de eerste stappen in Brazilie je best bevallen zijn.
    Groeten van mij en de club, Theo van der Steege

  • 30 Juli 2011 - 20:07

    Karin:

    Ha Sophie,

    wat goed dat je zo snel al een eerste reisverslag heb gemaakt. Leuk om te lezen. En..... ik ben natuurlijk wel een beetje jaloers...... uitzicht op het zwembad, tjonge en dan ook nog het weer om daar in te gaan zwemmen, lucky you!
    groetjes en dikke kus vanuit het herfstige Nederland, Leiden, Scarlattistraat!

  • 31 Juli 2011 - 16:03

    Wil:

    Hoi Sophie,
    Leuk hoor Sophie om dit allemaal te lezen, goed aangekomen gelukkig. Geniet ervan!
    gr. van ons allemaal xxx

  • 31 Juli 2011 - 16:28

    Eva:

    heeeey soof!!
    WOOW eeen huis met zwembad en palmbomen en sauna!!
    jij gaat je zeker niet snel vervelen !
    echt supergaaf allemaal !
    Het wordt vast heeeel leuk daar!

    xxxxxxx Eva

  • 31 Juli 2011 - 18:32

    Paula Werner:

    Ha Sophie,

    Het klinkt super wat je tot nu toe hebt meegemaakt ! Met dat zwembad, de palmbomen en het warme weer maak je heel Nederland jaloers. Benieuwd naar je foto's en verdere ervaringen. Geniet ervan. Groetjes !!

  • 02 Augustus 2011 - 16:32

    Marijn:

    Wooooww super vet!
    Zoooon groot huis met zwembad en palmbomen enzo
    Je hebt het vast heeeeeeeeel leuk!
    En ook leuk dat ze allemaal zo lief zijn!

    Heel veel Xxxxxxxxxxxxx marijn

  • 03 Augustus 2011 - 09:17

    Petra:

    wat een foto's!! het wordt Gooische vrouwen op z'n Braziliaans voor je!!!
    Heel veel plezier en zorg goed voor jezelf ( en je rust!!!)
    xxxxx

  • 13 Augustus 2011 - 16:36

    Jonne:

    lief soofje!!! ik ben 2 weken op vakantie geweest natuurlijk dus ik ga nu snel al je blogs lezen.. haha wat herken ik dat goed, het eten! rijst bonen en vlees, en natuurlijk guaranaaaa! beetje raar drankje, maar oke.. geniet ervan soof, ik zal aan je denken!! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Frutal

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

março e o viagem com minha mae

01 Maart 2012

I LOVE LIFE

04 Februari 2012

DROOMREIS

30 December 2011

ZOMERVAKANTIE

29 November 2011

terugblik na 4 maanden!
Sophie

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 34215

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 31 Mei 2012

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Landen bezocht: