Weekend en eerste schooldag! - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu Weekend en eerste schooldag! - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu

Weekend en eerste schooldag!

Door: sophieschermervoest

Blijf op de hoogte en volg Sophie

01 Augustus 2011 | Brazilië, Frutal

Oiii,
Tudo bem?

2 dagen geleden plaatste ik mijn vorige blog, maar er is veel gebeurd en ik heb natuurlijk mijn eerste schooldag gehad. Maar laat ik beginnen met het weekend.

Zaterdag heb ik met Nivaldo (gastvader)en Mayara een rondje door Frutal gereden en hebben ze me de stad laten zien. Vervolgens zijn we naar een bar gegaan en hebben we de bekendmaking van de voorrondepoules van het WK gekeken.
Daarna heeft Nivaldo ons afgezet bij het huis waar een Interactmeeting was, Dat was erg gezellig met veel muziek en heb veel nieuwe mensen ontmoet!
Later die avond gingen we naar een festival, was ook erg leuk maar heb het niet zolang volgehouden want had nog steeds erg veel last van de jetlag.
Zondag werd ik pas om 1 uur in de middag wakker, dus heb ik even flink bij kunnen slapen en zijn we uitlunchen gegaan in een typisch Braziliaans restaurant! TOTAAL ANDERS (denk aan kippenharten)dan een Nederlands restaurant maar was lekker! In de middag heb ik nog even met Papa, Mama en Sijmen geskypt en heb ze een paar stukjes van het huis laten zien:)
Aan het einde van de middag ben ik met Mayara naar het centrum gegaan om de voetbalwedstrijd van Corinthians te kijken (jaja ze zijn echt grote voetbalfans hier) daar heb ik weer nieuwe mensen ontmoet waar we mee meegingen na de wedstrijd en met z'n allen bij de opa en oma van Luiza hebben gegeten, daarna zijn we nog even naar een bar gegaan. Een erg geslaagde dag!

EN DAN VANDAAG NATUURLIJK MIJN EERSTE SCHOOLDAG!
Ik moest om 6!uur opstaan, schooluniform aan en gingen we naar school met de auto. Toen ik eenmaal op school aan kwam werd ik al door iedereen aangestaard en iedereen wilde zich meteen aan me voorstellen, vervolgens ging ik de klas binnen en had ik samen met Mayara een stukje geschreven in het Portugees om me voor te stellen! Toen kreeg ik een plekje aangewezen in de klas en werden al snel alle stoel-tafels verplaatst en zat ik in het midden met alle klasgenoten om me heen die alles van me wilde weten hahah. Ik had zaterdag al een jongen (Vinicius) ontmoet, die kon dan wel een beetje Engels en hij werd overladen met vragen die hij moest vertalen naar het Engels! Ook nodigen ze me al overal voor uit van feestjes tot filmavondjes en ga ik vanmiddag met een paar klasgenootjes Açaï eten, ze zeggen dat het het lekkerste fruit is dusss ben benieuwd!
Ook is het normaal dat ook echt serieus niemand oplet in de les en iedereen dwars door de leraar heenpraat, te slapen, te vechten hahah. Maar ik voelde me wel meteen welkom in de klas!!

Wat me de eerste dagen erg opvalt is dat de Brazilianen erg open en gastvrij zijn, iedereen stelt zich voor, wil je helpen met alles en is erg geïnteresseerd in je! Ook is het erg warm en het moet nog zomer worden!!

Vanavond is mijn eerst Portugese les bij mijn counselor (David), ik hoop dat ik snel de taal leer want zo is het wel veel makkelijker communiceren met iedereen! Ook valt het me op dat ze de R als een echt Leidse RRRRRRRRR zeggen dus dat moet geen probleem worden haha

Ik ga nu maar afsluiten, want de blog is al erg lang geworden!
Ik voel me hier al steeds meer op me gemak, maar denk nog wel vaak aan Nederland hoor!

Ik laat snel weer van me horen,

Abraços e Beijos
Sophie

  • 01 Augustus 2011 - 17:31

    Mama:

    lieve phietje,
    o que se experimenta novamente. bom ouvir que as coisas estão indo bem. bom que você já conhece todos os tipos de pessoas e que eles são tão legais!
    Fazer o seu melhor esta noite e fazer a todos um monte de cumprimentos doce. muito amor de mãe ofwel mama
    xxx

  • 01 Augustus 2011 - 17:32

    Mayella:

    Soooooof,

    Super leuk dat je zulke leuke eerste dagen hebt gehad! Ik denk heel erg veel aan je. We gaan voordat ik naar Chili ga nog een keertje Skypen hoor (: ! Ik ben vanmiddag trouwens naar de Rotary geweest. Gister afscheidsfeestje van Wen, dat komt ook steeds dichter bij...
    Bij mij ook alles bijna geregeld, dit weekend gaan we cadeautjes kopen en pins maken, volgende week toch nog een inenting krijgen en de presentatie over Nederland maken en dan ben ik zo goed al klaar!

    Ik denk aan je en geniet van je eerste weekje!!!!! Je moet ook maar een keer foto's plaatsen. Ik ga je morgen ook even mailen (: !

    LIEFS XXX

  • 01 Augustus 2011 - 17:34

    Papa:

    Wat een ervaringen ! Erg leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. Vanmiddag ben ik lekker met Sijmen gaan lunchen (lekker in het zonnetje !) Verder gaat het goed hier, maar ik moet nog wel heel veel aan je denken ! Dikke kus Papa

  • 01 Augustus 2011 - 17:35

    Nog Een Keer Mama:

    ik hoop dat het goed vertaald is wat ik wilde zeggen. vlg. mij is het iets anders geworden wat ik zei. Volgende keer toch maar weer in het nederlands

  • 01 Augustus 2011 - 18:06

    Sijmen:

    Hee siss !
    Leuk dat je eerste dag leuk was!
    Ook dat iedereen zo open is en natuurlijk dat ze allemaal van voetbal houden haha!
    Maar hopelijk leer je de taal snel!
    xxxxxxxxxxx

  • 01 Augustus 2011 - 18:08

    Hannah:

    klinkt goed!!

  • 01 Augustus 2011 - 18:52

    Theo Van Der Steege:

    Nou dat is een heleboel in een korte brief. je geniet en zo moet het maar neem de tijd en raak niet oververmoeid van alle indrukken en uitnodigingen. Die komen toch nog wel maar in ieder geval een enthousiaste start en die eerste gast-familie lijkt me geweldig. Doe ze mijn groeten.
    Theo Rotary

  • 01 Augustus 2011 - 19:10

    Sandra Van Lint:

    WOW klinkt echt heel leuk!!!!! Acai is toch van dat witte fruit met zwarte puntjes? xx

  • 01 Augustus 2011 - 19:52

    Koen:

    Hey Sophie!

    Klinkt goed allemaal, ik wordt bijna jaloers haha. Voor mij begint het donderdag :D.

    Veel plezier en ik spreek je snel!

    xx

  • 01 Augustus 2011 - 22:14

    Marlouke:

    Sophie,
    Hoe smaakte nu het fruit?
    Ik ga morgen aan je moeder vragen waar ze zo snel portugees heeft geleerd, ik denk van Jacintha.
    Ik ga morgen met haar hardlopen, dus nu snel naar bed, het is al na 00 uur, en hier is het nu eindelijk ook lekker warm.
    Groetjes
    Marlouke

  • 02 Augustus 2011 - 11:09

    Jacintha:

    Querida Sophia, zo, ik lees het al: dat gaat helemaal goedkomen daar! Je wordt meteen al helemaal ondergedompeld in het drukke sociale leven daar! En wat een mazzel dat het toch nog lukte om het vliegtuig te halen vanaf Congonhas in São Paulo! Ze maakten het zo wel spannend zeg. Onder de indruk geraakt van die idioot grote en drukke stad? Je weet, de verschillen tussen de Brazilianen zijn qua rijkdom enz. nogal groot. Ik zou jaren geleden een heeeeel ander verhaal in mijn blog geplaatst hebben als die toen al bestaan had! Ik ben heel benieuwd wat je van de 'andere' kant van het land gaat meemaken..... Geniet maar lekker van alles! Abração!

  • 02 Augustus 2011 - 11:20

    Eva En Laura:

    Heeeeeeeey soof!!!

    6 uuur!!!???!! Wooooohh dat is vroeg!! NAja die mensen slapen toch in de les dus dat maakt niet uit dan ! Wel Chili dat je Al bij zoveel feestjes en dingen bent uitgenodigd ! Klinkt echt gezellig ! Veel plezier nog met fruit eten enzo!!

    Xxxxxxx Eva en Laura

  • 02 Augustus 2011 - 15:41

    Monique Overvliet:

    Ooo wat gaaf Sophie dat je zo opgenomen word hart verwarmend. Joshua zei ook al die Sophie is wel stoer hoor en Sem denkt dat je daar vakantie aan t vieren bent en niet naar school hoeft. Ik heb me aangemeld dus zodra jij weer wat schrijft kunnen wij het gelijk lezen. Heel veel groetjes. Monique en de rest. Xx

  • 02 Augustus 2011 - 16:24

    Marijn:

    Heeeei sophie,
    Goed dat je eerste dag zo leuk was op school!
    6 uur is wel super vroeg zeg!
    Maar wel chil dat je in de les ok mag slapen en praten!(zou ik ook wel willen!:) )
    Nog veel plezier morgen enzo!

    Xxxxxxxxxxx marijn

  • 03 Augustus 2011 - 08:45

    (juffie) Nanou:

    Hi lieve Sophie

    Wat ontzettend leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat in Brazilie.
    Allemaal nieuwe uitdagingen op je pad!
    Geniet ontzettend daar, van het leven, de mensen, het eten en vooral alle mooie indrukken.
    Heel veel plezier en een dikke kus uit SIngapore

  • 03 Augustus 2011 - 09:11

    Petra:

    wat schrijf je leuk verhalend!! ik kan me alles zo voorstellen! Het gaat je goed; zo'n hartelijk welkom gehad... heel veel succes en plezier verder!
    XXX uit Leiiiuuuhhhh, misschien heb je daar ook nog wat aan met de uitspraak...

  • 03 Augustus 2011 - 17:25

    Virginia:

    Hi Sophie, geweldig dat het goed gaat,
    ik zag je de laatste tijd niet zoveel maar
    toch mis ik je nu al. Heeft jouw nieuwe familie ook huisdieren? Hier is het maar slecht weer, stuur aub een beetje zon, we kunnen het goed gebruiken liefs

  • 04 Augustus 2011 - 18:26

    Valerie:

    Weer een leuk verhaal sooph! Klinkt allemaal heeeeel gezellig en dat zal het zeker nog wel meer worden! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Frutal

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

março e o viagem com minha mae

01 Maart 2012

I LOVE LIFE

04 Februari 2012

DROOMREIS

30 December 2011

ZOMERVAKANTIE

29 November 2011

terugblik na 4 maanden!
Sophie

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 34212

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 31 Mei 2012

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Landen bezocht: