Warmte, ziekenhuis en meer! - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu Warmte, ziekenhuis en meer! - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu

Warmte, ziekenhuis en meer!

Door: sophieschermervoest

Blijf op de hoogte en volg Sophie

15 September 2011 | Brazilië, Frutal

Hi lieve iedereen, hier ben ik weer met een nieuw blog
Dinsdagavond zijn we naar de Rotary gegaan om te helpen met het versieren van de kar voor de parade, want woensdag was het de onafhankelijkheidsdag van Brazilië! Ze hadden het idee om de kar te versieren in het teken van de jeugduitwisseling, dus dat vond ik natuurlijk helemaal leuk. Ik moet zeggen de kar was mooi geworden! 's Avonds ben ik nog met wat vrienden en vriendinnetjes uit geweest. Zoals altijd erg gezellig, alleen het mindere was dat ik de volgende dag al om 8 uur op moest.. In het centrum aangekomen, zag je overal versierde karren met allemaal een ander thema. Mayara en ik moesten ook op de kar gaan staan, met onze blazer aan, vlaggen in onze hand was de kar helemaal af. Het was erg leuk om te doen en heb Nederland nog beter op de kaart gezet ( na de overwinning op Brazilië op het WK natuurlijk, want jaja daar word ik hier nog vaak aan herinnerd haha). Omdat het de onafhankelijksheidsdag was hadden we een uitgebreide maaltijd bij de Rotary en 3 x raden wat het was..... :) Toen we thuis kwamen ben ik gelijk naar mijn bed toe gegaan en ben pas weer wakker geworden toen we een ijsje gingen eten, dat kon ik zekerrr wel gebruiken! HET WAS BLOOOOOOOOODY HOT. De warmste dag die ik tot nu toe heb meegemaakt, en dat bedenken dat het nog steeds winter is hier....

Donderdag werd ik al duizelig wakker en toen ik thuiskwam van school werd het alleen maar erger + dat ik erg misselijk was. Ik ben maar in mijn bed gaan liggen en ben er die hele middag niet meer uitgekomen. Ik kon helemaal niks doen, want als ik opstond viel ik gelijk weer om.. Aan het eind van de middag wilde mijn Familie me toch echt naar ziekenhuis brengen en daar aangekomen werd ik gelijk geholpen. Ik blijk iets met mijn evenwichtsorgaan te hebben had ik eruit begrepen, de warmte en niet veel slaap hebben hem waarschijnlijk de das omgedaan. Ik heb met zo'n naald een infuus in mijn hand gehad, waaraan 2 van die zakjes sodo aan zo'n stok hingen. Daar heb ik anderhalf uurtje mee gezeten en kreeg gelukkig gezelschap van Mayara en andere patiëten en doktoren die het allemaal reuze interessant vonden dat ik uit Nederland kwam haha. Het ging er sowieso wel heel anders aan toe dan in een Nederlands ziekenhuis, het was weer echt een nieuwe ervaring haha! Daarna de medicijnen opgehaald en snel naar mijn bedje toe, wat voelde ik me beroerd!

De volgende dag ben ik maar niet naar school geweest en ben ik vooral verwend met fruit en pão de queijso. Vrijdagmiddag voelde ik me gelukkig iets beter en dat was maar goed ook, want het was mijn beurt om te koken. Als je iets Nederlands moet koken en niet zo erg van stamppot houd, kom je al snel uit op PANNEKOEKEN! Ze waren, al zeg ik het zelf, erg goed gelukt en vielen gelukkig goed in de smaak. Al heb ik een beetje geïmproviseerd, want de poedersuiker, stroop en nutella kon ik hier niet vinden. Maar een pannekoek met honing, zelfgemaakte chocolade pasta of mango blijkt ook erg lekker te zijn :) Dus het is zeker voor herhaling vatbaar! 's Avonds begon het festival georganiseerd door de Rotary om geld in te zamelen voor de creches hier. Ik heb bij de Interact geholpen achter de kassa en drankjes maken. Zaterdag heb ik rustig aan gedaan en vooral veel geslapen en Portugees geoefend. 's Avonds ben ik nog even naar het festival gegaan maar Mayara en ik zijn alweer snel wegegaan, want we zouden naar de pub gaan. Daar kwam een coverband van de groep Mamonas Assasinas. Een bekende band met een soort rockmuziek en vooral pessoas muito loucoooooo! Het was een onwijs leuke avond, waarna ik ben thuis gebracht in een kleine auto waarin we serieus met z'n achten! zaten haha.
Zondag was de laatste dag van het fesitval wat werd afgesloten met een middagje BINGO. Unfortunately it wasn't my lucky day en heb helemaal niks gewonnen..

Maandag ben ik wel gewoon naar school gegaan, maar toen ik thuiskwam ging het weer helemaal bergafwaards. Alles begon te draaien en voelde me echt weer ziek.. Dat is eigenlijk de hele week zo gebleven. Het was zelfs zo dat ik dinsdag weer naar het ziekenhuis moest en weer nieuwe medicijnen heb gekregen.. Vandaag voel ik me eindelijk weer echt een beetje beter en hoop dat ik nu dan eindelijk toch een beetje uit ben geziekt! Verder heb ik me deze dagen een beetje vermaakt met slapen, muziek luisteren, helpen koken en vooral rustig aan gedaan. Dat was misschien ook wel eens een paar daagjes goed om te doen! Ook ben ik sowieso deze week echt super verzorgd en had me serieus geen betere gastfamilie kunnen wensen!!
Ondanks ik echt ziek was, voel ik me hier helemaal thuis en ben echt in een warm bad terecht gekomen.

Hier is weer de link voor mijn foto's waar altijd wat meer foto's opstaan dan op mijn FB: https://picasaweb.google.com/101927627393799446617/MijnJaarInBrazilie#

Ook kan ik jullie niet genoeg bedanken voor alle leuke reacties op mijn blog! Super leuk om te lezen en blijf dat vooral doen :)

Heel veel liefs en kusjes van jullie weer bijna gezonde sophietje aan de andere kant van de wereld!

  • 15 September 2011 - 17:32

    Mayella:

    Lieve Soof,

    Echt heftig hoor van het ziekenhuis enzo..... Maar wel gelukkig dat je je weer wat beter voelt!!!!

    En Soof, even voor de duidelijkheid, zei je nou dat je pannekoeken met MANGO hebt gegeten??? You're going crazy girl. Die warmte doet rare dingen met je, hahaha.

    Spreek je snel!!!!
    Veel liefs
    xxxxxxxxxx

  • 15 September 2011 - 17:32

    Mayella:

    Lieve Soof,

    Echt heftig hoor van het ziekenhuis enzo..... Maar wel gelukkig dat je je weer wat beter voelt!!!!

    En Soof, even voor de duidelijkheid, zei je nou dat je pannekoeken met MANGO hebt gegeten??? You're going crazy girl. Die warmte doet rare dingen met je, hahaha.

    Spreek je snel!!!!
    Veel liefs
    xxxxxxxxxx

  • 15 September 2011 - 17:37

    Monique:

    Hey lieve Sophie,

    Dat je veel moet meemaken is prima, maar dat zijn geen ziekenhuis bezoeken hoor. Jeetje meis maar wat fijn dat je in zo'n lief gezin terecht bent gekomen. Gelukkig dat het weer wat beter gaat. Super van je pannekoeken, straks wil Herman den blijker nog het recept van je whaaaaa. Nou groetjes weer uit leiden xx

  • 15 September 2011 - 19:30

    Leontien:

    Dat is even schrikken; 2 keer naar het ziekenhuis.
    Blijf genieten en leuke dingen doen, maar don't overdo it!

  • 15 September 2011 - 20:09

    Jacintha:

    Nou jaaaa Phie, ik snap best dat je alle kanten van Brazilie wilt leren kennen, maar je kunt een ziekenhuis ook best een keer verkennen zonder gekke dingen te gaan doen hoor ;-).
    Vervelend voor je om mee te maken, al is het dan weer een nieuw avontuur. Ik zou me voor kunnen stellen dat je door vermoeidheid en die warmte ook makkelijker iets krijgt. Ik heb soms ook rare onverklaarbare dingen gehad waarover ik liever niet naar huis schreef (iedereen wordt dan zo bezorgd...). Nou, rust maar goed uit! Saudades para sua família Frutalense, e obrigada a todos que te cuidam tao bem! Abraço forte desde longe!

  • 15 September 2011 - 20:12

    Mama:

    je bent en blijft een kanjer!! love you to....... and.....xxx

  • 15 September 2011 - 21:12

    Frank Buurman:

    Jemig wat rot voor je Sophie. Ik hoop dat je snel bent verlost van deze 'Braziliaanse' ziekte. Lijkt me toch gerelateerd aan het klimaat als je er thuis nooit last van had.

  • 16 September 2011 - 08:33

    Lieneke:

    Hi Sophie,
    Leuk om nu ook je verslagen te kunnen lezen. Wat maken jullie veel mee. Zorg wel goed voor jezelf! Veel beterschap en heel veel liefs van ons allemaal

  • 16 September 2011 - 12:03

    Sandra:

    Hee Sophie!

    Raar zijn de ziekenhuizen in t buitenland he! in Thailand toen dacht de dokter ook dat hij mn oorpijn kon 'meten/zien' door keihard aan mn oren te trekken :P
    En gek dat t nu winter is en zo bizar warm... want hier is t echt héél koud en af en toe een licht zonnige dag!
    Veel plezier nog en veel beterschap :)
    xxx

  • 17 September 2011 - 17:32

    Jan Herman:

    Even rustig aan doen met feesten.. Gelukkig is het goed afgelopen pannenkoekenbakker!

  • 18 September 2011 - 08:58

    Evaaa :

    Haaai sophiee

    wat zielig ! gaat het nu al weer beter met je?
    Jij hebt wel echt een heel chill leven daar hoor! zit ik hier me huiswerk te maken zit jijn lekker te dansen in je klas! En het is ook nog heel mooi weer! Het wordt vandaag ook weer 28 graden zie ik .. (jaloers! )
    Die fotos zijn trouwens ook echt vet.. al die palmbomen. :)
    Nou.. nog veel plezier met alles!
    En veel beterschap!!

    Xxxxxxxx

  • 18 September 2011 - 09:03

    Marijn:

    heeei sooff!
    wat stom dat je naar het ziekenhuis moest!
    maar gelukkig gaat het al beter:)
    en dat je in zo'n lief gezin zit
    leuk om tte lezen dat het allemaal leuk is daar!

    XXXX marijn
    p.s we moeten snel weer skypen:D

  • 18 September 2011 - 13:14

    Gerda En Irma:

    Hoi Sophie,

    We genieten steeds van je reisverslagen inclusief de foto's. Het lijkt ons een groot feest in Brazilië met heel veel gezellige mensen. De weken zullen vaak omvliegen en het klimaat lijkt ons ook wel wat. Hier regent het vandaag veel. Zelfs hagel en onweer.
    Jammer dat je je afgelopen week niet lekker voelde. Misschien doet een rustig weekje wonderen. Dat hopen we in ieder geval.

    Veel liefs,

    Gerda en Irma

  • 18 September 2011 - 17:38

    Hester:

    Sooof,
    Kon weer niet eerder reager via mijn tellie, dus doe ik t nu!
    Ik schrok wel even hoor dat je naar t ziekenhuis moest! Je bent zelf ook vast geschrokken. Fijn dat ze lief voor je zijn en je je thuis kan voelen. Wel snel beter worden hoor!
    Ik heb zoveeel aan jou gedacht gister. Zat op de rotary opendag en dat meisje die vorig jaar in Brazilië was, zag ik ook! En n foto van alle "uitgezonden" studenten including Sophie en Mayella. Je bent n schatje, ga zo door en ik denk veel aan je!
    Heel veel kusjes, xxxxxxxx!

  • 18 September 2011 - 17:48

    Hanneke:

    Lieve Sophie,
    We genieten en leven zo met je mee.
    Wat een ervaringen allemaal.
    Ik kan me voorstellen, dat niet alleen weinig slaap maar al het nieuwe je lichaam even naar rust verlangt.
    Maak je geen zorgen, de duizeligheid zal snel overgaan. Een rustige week om starks weer van alles intensief te genieten.
    Heel veel liefs en een hele dikke zoen,

    Hanneke en Jaap

  • 19 September 2011 - 14:32

    Wivien:

    Hi Sophie,
    Gelukkig heb ik je blog pas gelezen nadat we vorige week gechat hadden. Was leuk! Je voelde je toen alweer wat beter en je was zeer blij met de zorg van je gastouders. Tja, al dat uitgaan en feest vieren, school en liefdadigheid vraagt heel wat van je lichaam en geest. Even rustig aan doen en laat je maar lekker verwennen!:) liefs, Wivien

  • 23 September 2011 - 17:32

    Frank :

    Hi Sophie,

    Wat fijn dat je je weer wat beter voelt. We denken veel aan je.
    Groetjes, Frank Rein & Lodewijk

  • 23 September 2011 - 22:13

    Thomaz:

    Eh sentimos sua falta na escola, sua presença é muito gratificante lá, que bom que agora você já está melhor :D

    Qualquer um problema pode chamar. xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Frutal

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

março e o viagem com minha mae

01 Maart 2012

I LOVE LIFE

04 Februari 2012

DROOMREIS

30 December 2011

ZOMERVAKANTIE

29 November 2011

terugblik na 4 maanden!
Sophie

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 34202

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 31 Mei 2012

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Landen bezocht: