Mijn eigen 3 oktoberweerkendje - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu Mijn eigen 3 oktoberweerkendje - Reisverslag uit Frutal, Brazilië van Sophie Schermer Voest - WaarBenJij.nu

Mijn eigen 3 oktoberweerkendje

Door: sophieschermervoest

Blijf op de hoogte en volg Sophie

05 Oktober 2011 | Brazilië, Frutal


Als eerste hoop ik dat iedereen in Leiden een geweldige 3 oktober heeft gehad, dat zal vast wel als ik al die leuke foto's op Facebook voorbij zie komen. Ik heb aan jullie gedacht e saudades de voces, maar gelukkig is mijn 3 oktober ook niet zonder feestjes voorbij gegaan en heb er een soort van eigen versie van gemaakt :D

Deze week was weer een leuk weekje! Met natuurlijk weer school. Alleen stelde dat niet zoveel voor deze week, want we hebben heel wat uren in het lokaal met de beemer gezeten en vooral veel films en youtubefilmpjes gekregen! Ook kwamen er deze week mensen presentatie van onder andere de politie, die ging vertellen over drugs. Een presentatie van de ambulance die halverwege ophield, omdat er een ernstig spoedgeval was en een presentatie over het gevaar van autorijden. Leuke presentatie waren het, zeker nu ik zelf ook steeds meer begrijp :D. Donderdag had was ik al om 10 uur uit en vrijdag zelfs om 8 uur 's ochtends haha! Okee, nu lijkt het echt alsof ze hier helemaal niets aan school werk doen. Maar ook hier krijgen ze huiswerk en merk wel dat de lessen die we hebben, nu wel serieuzer zijn. De voorbereiding voor de faculdade (universiteit) beginnen nu een beetje en word er al wel beter opgelet in de les! Ook is er een nieuwe regel ingesteld dat niemand meer electronica mee mag nemen naar de klas, nu alleen nog zien hoe lang daar iedereen zich aangaat houden hahah.

Verder was woensdagavond de finalewedstrijd Brazilië- Argentinië op tv, waar Brazilië toch maar weer mooi heeft laten zien dat ze echt wel kunnen voetballen en eindigden de wedstrijd in 2-2. Ook ben ik weer lekker sportief geweest en eindigden dat meestal met een verfrissende duik thuis in het zwembad. Echt altijd het geluksmomentje van de dag: zwemmen met ondergaanse zon, muziekje aan en genieten van het uitzicht heeeerlijk!
Zaterdag had ik natuurlijk weer Interact. Daar kijk ik altijd echt naar uit, want het is daar altijd zo gezellig en doen altijd leuke/interessante dingen. Deze keer was extra leuk, want er zijn dus 40 nieuwe leden bijgekomen! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd :D Dat moest natuurlijk gevierd worden, dus hadden we daarna een feestje bij een vriendinnetje thuis. Iemand had een supersonische muziekinstallatie in zijn auto zitten, dus die werd natuurlijk keihard aangezet. Ook had bijna niemand zwemkleding bij zich, maar dat mocht geen reden zijn om het zwembad niet te gebruiken. Dus werd iedereen er een voor een met kleding en al ingegooid haha. We hebben de hele middag/avond lekker gekletst, gedanst en natuurlijk gezwommen!

's Avonds ben ik naar de Pink Floyd cover in de Pub geweest. De muziek zelf vond ik niet zo geweldig, maar de mensen die er waren wel dus zijn we ook tot sluitingstijd gebleven. Ook hier heb je natuurlijk plaatsen waar je heengaat om te eten na het uitgaan, dus ben ik met een vriend en een vriendinnetje, mijn Portugese leraar op school (haha ja de leraren gaan hier echt met de leerlingen uit ;)) naar feira gegaan om een pastel te eten. De Braziliaanse versie van kroket. Vervolgens zijn we nog gaan biljarten en toen ik naar huis ging was het weer licht. Het stomme was alleen dat ik de sleutel van het huis was vergeten.... Dus moest ik Mayara wel bellen, die gelukkig opnam en de deur opendeed! En wat nog stommer was is dat Nivaldo alweer de deur uitging om te werken, toen ik het huis binnenkwam.... Gelukkig vond hij het niet erg en kon alleen maar om lachen!

Zondag moesten we alweer vroeg opstaan, omdat we naar een lunch van de massonaria gingen. 's Avonds nog een beetje Rock in Rio gekeken, maar wat vooral heel leuk was is dat ik toen wat qualitytime met Nivaldo had echt goede gesprekken in het Portugees heb gevoerd. Over Brazilië, Nederland, mijn verblijf hier. Die nacht ben ik echt fijn gaan slapen en de volgende dag tot lekker lang uitgeslapen, want we hadden VRIJ! Jaja vrij op 3 oktober, wie had dat gedacht?!

Het blijkt hier dus 4 oktober de feestdag van Frutal te zijn en hadden ze ons 3 oktober ook vrij gegeven. Nu is Leiden toch nog een beetje verbonden met Frutal haha. Die middag heb ik sowieso erg rustig aangedaan om even wat energie te sparen voor de avond, want die avond zou ik met vrienden naar het concert naar João Carreiro & Capataz gaan in Frutal. Dat concert/avond was echt geweldig leuk, heb supervermaakt en is tot in de late uurtjes doorgegaan! En alle leuke dingen houden maar niet op. De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan, want gingen naar Olympia met de familie. Een klein stadje hier 2 uurtjes hier vandaan met een ONWIJS groot waterpark! Echt 15 zwembaden, glijbanen, jacuzzi's, surfen alles kon je er doen! :D Omdat heel Frutal vrij was die dag waren we niet de enige uit Frutal daar haha. We zijn er met 6 volle bussen heen gegaan en ben veel bekenden tegengekomen daar! Onder andere een vriendinnetje van de Interact die daar ook met vrienden was. Met hun heb ik eigenlijk de hele dag opgetrokken en hebben alles wel geprobeerd. Om half 9 onwijs moe thuisgekomen en ben meteen geslapen!
Vandaag werd ik wakker met onwijs pijn op mijn rug en wist eigenlijk meteen al wat het was.... Als je de hele dag met Brazilianen optrekt en zich niet zovaak hoeven in te smeren omdat ze toch niet verbanden. Ik was het dus ook een beetje vergeten, jammer maar helaas is mijn huid toch iets witter dan hun en als gevolg dat mijn rug nu rood is in plaats van bruin ;p. Maarja dat trekt vast snel wel weer bij!

Sowieso ben ik vandaag niet naar school geweest om even weer veel bij te slapen van het weekend! Want dat is zeker wel even nodig ;)

Voor de fotos: https://picasaweb.google.com/101927627393799446617/MijnJaarInBrazilie#

Heel veel liefs!
Sophie aka het rode kreeftje



  • 05 Oktober 2011 - 20:04

    Eline:

    Leuk soooooof!
    Bij ons wordt het nu wel echt herfst, dus de winterdip kan bijna beginnen. Gelukkig kan jij die overslaan in het zonovergoten Brazilië!
    Liefs Eline

  • 05 Oktober 2011 - 21:50

    Theo Rotary:

    "Echt altijd het geluksmomentje van de dag: zwemmen met ondergaanse zon, muziekje aan en genieten van het uitzicht heeeerlijk!" Jouw woorden.
    Het typeert iets wat ik me heel goed kan voorstellen. Geniet maar doe het kalm aan.
    Zelf ben ik even weg geweest. Volgende week maandag 10 oct ga ik een kleine week het LUMC in. Hoort er op mijn leeftijd ook bij maar ben wel jaloers op je. Geniet maar besef het ook.
    Liefs van Theo Rotary

  • 06 Oktober 2011 - 11:31

    Marionne Wolfis:

    Ha Sofie,
    Wat klinkt het heerlijk! Het lijkt wel of je geen moment voorbij laat gaan om nieuwe dingen te beleven. Carpe diem!
    Hier in Maastricht is er net een woest herfstig buitje voorbijgetrokken zag ik vanuit mijn werkkamer. Door je verhaal kon ik me even onttrekken van mijn werk ;-).
    liefs,
    van je nicht

  • 06 Oktober 2011 - 20:47

    Heleen:

    Hey Sophie,
    Wat superleuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! We volgen je op een afstandje, maar denken vaak aan je.
    Lieve groeten,
    Heleen, Erik, Jelle en Nienke

  • 06 Oktober 2011 - 21:39

    Lieneke:

    Ha die Sophie,

    Gelukkig heb jij ook op zijn Braziliaans 3 oktober kunnen vieren. Wat een leventje leid jij daar, zo te lezen vooral heel veel feesten. Geniet er maar van en fijn dat het weer goed met je gaat. Ik kwam je moeder nog tegen bij de Tranentrekkers, leuk hoor.
    Veel plezier nog!
    gr Lieneke

  • 07 Oktober 2011 - 15:25

    Frank Buurman:

    De gevaren van autorijden. Haha. Daar zal je hier niet zo snel een politieman voor op school zien. Maar ik vermoed dat de Brazilianen net als de Amerikanen al met 16 jaar een rijbewijs mogen halen. Grijp je kans Sophie.

  • 14 November 2011 - 13:52

    Thomaz:

    É muito bom lá em Olímpia, gosto muito de lá, que bom que você gostou do passeio e também das festas. :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Frutal

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

março e o viagem com minha mae

01 Maart 2012

I LOVE LIFE

04 Februari 2012

DROOMREIS

30 December 2011

ZOMERVAKANTIE

29 November 2011

terugblik na 4 maanden!
Sophie

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 34213

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 31 Mei 2012

Uitwisselingsjaar met de Rotary!

Landen bezocht: